game_matrix_def_file
index
/home/tom/py/gm/game_matrix_def_file.py

# ==================================================================
# 3D Matrix Game - Load Matrix Definition File
# ==================================================================

 
Modules
       
game_matrix_config
game_matrix01
game_matrix_menu

 
Functions
       
convert_str_to_int(str, lcount, line)
Convert string to integer.
Return integer if ok or None if an error.
def_file_error(lcount, line)
Display matrix definition file error message.
df_file_internal_error(mgs)
load_matrix_definition(filename)
Load a matrix definition file's data and create the matrix.
Return the matrix if successful and None if not.
process_currentnode(llist, lcount, line)
Process current node definition.
Return True if ok or False if an error.
process_endnode(llist, lcount, line)
Process end node definition.
Return True if ok or False if an error.
process_matrixedge(llist, lcount, line)
Process matrix edge definition.
Return True if ok or False if an error.
process_node(llist, lcount, line)
Process node definition.
Return True if ok or False if an error.
process_startnode(llist, lcount, line)
Process start node definition.
Return True if ok or False if an error.
process_wormhole(llist, lcount, line)
Process wormhole definition.
Return True if ok or False if an error.
read_matrix_definition(filename)
Read a matrix definition file and save the data.
Return True if successful and False if not.

 
Data
        df_current_node = None
df_end_node = None
df_matrix_edge = None
df_node = []
df_start_node = None
df_wormhole = []
directions = ['forward', 'backward', 'left', 'right', 'up', 'down']